Flowlife är en ledande aktör inom massage- och träningsprodukter. Flowlife utmanar marknaden med innovativa lösningar och produkter för att förbättra hur din kropp mår, presterar och återhämtar sig. I samband med starten av Coronapandemin blev Flowlife tvungna att skynda på den digitala transformation av sin verksamhet. Därför var det viktigt för Flowlife att ha en partner som dels kunde hjälpa till att driva marknadsföringsaktiviteterna i på Google, men även vara ett strategiskt stöd för övriga delar av verksamheten relaterat till e-handel.
Kontostruktur
- Underlätta budgetfördelning
- Tydliggöra måluppföljning per kampanj
Ett vanlig misstag vi ser är att e-handlare sätter upp kontostrukturer som är för komplicerade. När strukturen med kampanjer, annonsgrupper, annonser och nyckelord blir för komplicerad blir det också svårare att skala investeringen utan att drabbas snabbt avtagande inkrementalitet i marknadsföringen. Med enklare och tydligare kontostruktur skapade vi förutsättningar för att kunna möta efterfrågan snabbt och enkelt.
Kännedom
- YouTube
- Display
I början av samarbetet var produktkategorin relativt okänd i de marknader som Flowlife opererade i. För att öka kännedomen och förståelsen av produkten utarbetade vi en strategi där en kombination av display och videoannonser i YouTube hjälpte till att sätta produkterna i sin rätta miljö.
Strategisk rådgivning
- Meta
- Expansionsstrategier
- Uppsättning av GA+GTM
Utöver samarbetet med Performance Marketing har Flowlife använt sig av Wajjo för att utarbeta expansionsstrategier till Norden samt Nederländerna. Vi har även hjälpt till vid uppsättning av Google Analytics 4 genom Google Tag Manager samt rådgivit interna resurser kring uppsättning och optimering av annonsering genom Meta.
+318%
Konverteringar
+13%
ROAS
6x
Omsättningsökning 2018-2020